تنهـاییـ پرهیاهو

ای کاش که جایِ آرمیدن بودی

آیا همیشه تلاش کردن برابر است با موفقیت ؟


داشتم عکس‌های گوشیمو پاک می‌کردم که چشمم خورد به عکس برگه‌های مصاحبه‌ام که واسه واحد بهداشت روان با یکی از بیمارای بیمارستان انجام داده بودم ! بیمار کیس دوقطبی با علائم سایکوتیک(توهم و هذیان ) بود و من تو ۱۲ جلسه خودمو کشتم تا باهاش مصاحبه کنم توهمات و هذیاناشو بررسی کردم و راجب بچگیش ، خونوادش و و اینکه تو تنهایی‌هاش چیکار میکنه و ...ازش سوال کردمو خلاصه تمام سوالاتی که اکثر بچه‌ها از خودشون پر میکنن چون واقعا از مریض نمیپرسن رو ازش پرسیدم ، حتی یه جلسه از زمان استراحتم زدم و سر مصاحبه‌ی روانشناس باهاش نشستم ، روزای آخر هم حتی خودم داشتم تبدیل به کیس سایکوتیک میشدم از بس گوش جان سپرده‌بودم به حرفاش:/ ، وقتی روز آخر برگه‌های مصاحبه رو تحویل استاد دادم تو سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان جلوی سی نفر از بچه‌های کلاس زل زد بهم و به من که فکر میکردم الان می‌شنوم که آفرین چه مصاحبه‌ی کاملی گفت : این سوالارو واقعا از مریض پرسیدی یا از خودت پر کردی ( با یه لبخند که معنیش میشد دیدی مچتو گرفتم :/ ) گفتم یعنی چی ؟؟ گفت یعنی کی این‌همه رو پرسیدی ؟ 

و برای اینکه بیشتر بگه که میخوام ضایع‌ت کنم دوباره کلی سوال راجب بیمار و علائمش ازم پرسید!

خلاصه اونجا بود که فهمیدم همیشه اینجوری نیست که مزد زحمتاتو بگیری ! گاهی به راحت‌ترین شکل ممکن میرینند ( با عرض معذرت) به تو و زحمت‌هات :/

الانم منتظرم که نمره‌ی این واحد بیاد رو سایت و شاهد این باشم که چطور بعد از جان کندن‌های بیهودم ، یه عده که بیمارستان رو فان برگذار کردن نمره‌شون از من بالاتر میشه :)

۳ نظر
حمـ ید
۲۵ تیر ۱۹:۰۸
موفقیت توی دوران دانشجویی مال کسیه ک تجربه بیشتر داره نه نمره بالاتر. اینو بعد فارق التحصیلی من حس کردم. میفهمم منظور و حستون رو ولی بخاطر خوب کارکردن هیچ وقت خودتون رو سرزنش نکنین! 

پاسخ :

من تا چند ترم اول واقعا نمره برام مهم نبود ، یعنی خیلی بی‌معنی بود برام که سر نمره رقابت کنم ! ولی بعد متوجه شدم انگار همون استادایی که میگن نمره ملاک سواد دانشجو نیست بین کسی که نمره‌ش بالاتره فرق میذارن ، علنن دیدم اینو.
با اینحال ناراحتیم بابت نمره نیست  ، فک کردم حداقل میفهمه که چقد وقت گذاشتم واسه اکارم و اونجوری برخورد نمی‌کرد ! 
ولی خب نفهمید و این واقعا حالم رو گرفت .

ولی در کل با چیزی که گفتین موافقم . ممنون :)
بی نام
۲۶ تیر ۰۰:۲۴
وقتی تلاش و نمره با هم در همسو نباشن آدم میفهمه باید بیخیال تلاش شد و به نمره بچسبه. واقعاً نمیصرفه نمره رو بیخیال شد. بقول یکی از دوستام معدل کارشناسی عین یه مهریه که  رو پیشونی آدم زده میشه.
اما خوبی این اتفاق اینه که تجربه شد براتون.

پاسخ :

متاسفانه داره همینجوری میشه ! 
حالا من از بقیه‌ی رشته ها خبر ندارم ولی تو رشته ی خودم که معدل کارشناسی خیلی اهمیت داره ، برای کاردانشجویی رفتن گرفته تا طرح و حتی فک کنم رفتن از کشور با طریق مدرک .  کاش حداقل نمره دادن ها عادلانه بود ادم دلش نمی‌سوخت مخصوصا نمره‌های کارهای عملی مثل کارآموزی ها که اصلا معلوم نیست معیار نمره دادن‌ها چیه :/
ستاره
۳۱ تیر ۰۹:۴۹
همیشه همینطوره.. توی همه ی ارگانها.. کسی که بیشتر مزه میریزه و زرنگ بازی درمیاره خیلی زود ترفیع میگیره.. و اون کسی که مدام داره زحمت میکشه، میشه پله ی ترقی دیگران.... 


نگران نباش تو ثمره ی تلاشت رو به زودی به دست میاری.. [قلب] حتی

پاسخ :

متاسفانه تا بوده همین بوده .

ممنونتم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
من فقط دلم می‌خواد چیزهایی که تو همون لحظه بهش فکر کرده‌ام رو بنویسم، و به قضاوت شدن فکر نکنم.شاید چند وقت بعدش کاملا نظرم تغییر کنه ، چون همه چیز مدام درحال تغییره ، و این زندگیه!
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان